Nye bilder av den gule løypa kommer våren 2017

18. juli 2014: Etter 1700 meter skiller den blå og gule løypa lag. Den blå fortsetter rett frem, mens den gule tar av til høyre. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: 1750 meter og her er stien smal. Bak svingen venter noen meter med litt myr. Ved mye regn blir det bløtt her, men det er ikke så lange strekningen. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Her kommer du ut i åpent terreng der det tidligere har vært drevet hogst og mye kvist lå igjen. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Det meste av kvisten er fjernet, så nå er det en flott sti gjennom området. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Etter knappe 200 meter i åpent terreng møter du igjen skogen. Her markerer Rolf Kabo for 2 km og har vi flaks så står det et 2 km skilt der. En del trær har også litt gulmaling på seg. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: I bunn av bakken på rundt 100 meter ser du E6 foran deg og her tar du til venstre. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Nå venter 250 meter med grusvei og den går svakt oppover. PS. Trærne på høyre side av veien er fjernet etter at bildet ble tatt. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Grusveien fortsetter rett frem, men her tar vi til venstre og den første bakken i den gule løypa venter oss. Først svakt oppover, så litt- brattere, men ikke spesielt bratt. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Etter bakken som er 300 meter lang kommer du inn på Torsdagsløpets løype og her tar du til høyre. Ved 2 km skiltet har du løpt 2735 meter. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Her skiller igjen løypene lag. Mens Torsdagsløypa fortsetter over veien tar den gule løypa av til høyre før veien og da har du løpt i 2.9 km. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Snaue 100 meter etter at løypene har skilt lag passerer du 3 km, noe Rolf Kabo igjen markerer med et rødhvit bånd, som neppe vil henge der så lenge. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Etter 3.1 km må du være obs for her er det mange stier som møtes. Ta til høyre og dette er begynnelsen på en u-sving. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: På toppen etter en middels hard bakke tar du til venstre. Rolf Kabo viser deg veien. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Nå er du tilbake der u-svingen begynte og en krapp høyre sving venter deg. Her viser hjulet veien, så bry deg ikke om plasseringen til Rolf for han står der du kom opp noen minutter tidligere. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Nok et veiskille. Du løper til venstre og etter å ha løpt noen meter på smal skogs sti venter en bredere løype som også går litt nedover. Foto: Svein Bergerud.

2. mai 2015: Gamle Kongevei er rett bak bommen og den skal du snart krysse. Du følger stien til venstre for bommen. Minner om gulsorte bånd som du skal følge. En del trær er også malt med gul farge. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Gamle Kongevei er rett foran deg og den skal du nå over. Du fortsetter rett frem etter å ha krysset veien. Foto: Svein Bergerud.

2. mai 2015. Til venstre for stien står skiltet som markerer at her har du løpt i 4 km. Foto: Svein Bergerud.

2. mai 2015: Denne pilen er ikke lenger her og er vel fjernet med makt. Ta til høyre og nå går det nedover. Foto: Svein Bergerud

Bilde 20. 18. juli 2014: Nå er du midt nede i bakken som kommer etter 4.1 km og er nærmere 200 meter lang. Den begynner ganske slak, men se opp for rullende steiner hele veien. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: I den nedre delen av bakken bør du trykke litt på bremsen for det er ganske så bratt og løse steiner der. Ro litt ned så vil det ikke være noen problemer. Etter bakken venter et finere område deg der du løper på en bredere skogsvei. Foto: Svein Bergerud.

18. juli 2014: Løypa ble merket og målt 18 juli. Allerede to dager senere var disse båndene vekk. De markerte for 5 km og var ca. hundre meter før du igjen møter på Torsdagsløypa. Derfra og til mål følger den gule løypa den blå som vi løper i Torsdagsløpet. Regner med at buskene fortsatt vil stå så en kan jo merke seg dem. Foto: Svein Bergerud.